Assalamualaikum...

=p

lagi sakit jiwa

Friday, October 9, 2009

ermmm,,,,
arini 9/10/09 bersamaan ari jumaat
aku keje ptg kat wad psy 2 iaitu wad lelaki
agak scary sket
patient ramai
n tau je la kan laki bl tengok pompuan
kn amatlah berhati2

jadi p la sain buku kedatangan kat wad psy 1(pompuan)
tetibe aku terlihat la patient kn restrain sbb agressif
die claim yg die dpt wahyu dr tuhan n blh nampak tuhan
malam2 bertakbir raya n baca surah kuat2
upenye majikan die datang melawat die
so die nak ikut balik n jadi agresif
yang lucunye die pegang botol air
so nak ngamuk punye pasal,die simbah air kat staff nurse
hahahahahha
padan muke sbb staff kat wad 1 tuh kerek gila
xbaik aku ni kan,,hihihihi

lupe lak nak cite kejadian yang menarik semalam di wad 1
ade sorang minah indon ni admit
then die cakap begitu laju n pekat indonnye
pastuh da xtentu arah sambil nanges2
so aku pon borak ngn die
upenye die nanges n xtentu arah sbb tongkat nabi musa die ilang
uik?????
lagi ayat die ialah,,,aku xminum darah bukan aku yang minum,aku xsuka gunung ledang,aku xtau sudirman tuh org indon atau malaysia,duit emas p ramlee,walisongo bla bla bla,,yang lucu die cakap die jumpe n salam ngn nabi musa kat sunway lagoon,,uik????sunway lagoon???
nak gelak pon xsampai hati
hihihi
then die cakap merapu tanpa ada kesinambungan
mmg flight of idea la
xpaham aku

ni cite arini plak:::
then aku p la wad 2
dapat plak cite yang student assunta kn pukul ngn sorang patient agressif dari wad 3
wad 3 ni mmg utk patient agressif(mostly restrain la)
huiiii
takot aku

then as usual la,,
lepak ngn patient sambil main karom
borak2
korek kisah depa
ni antara yg aku dapat eh

1)patient nih umo 24
penah eksiden dl,,ade effect kat otak
die dakwa die ni malaikat maut la,,dgr suara setan la,,azazil la,,tetibe christiano ronaldo,tetibe d7 undercover polis la
macam2 la
tapi die ade 1 mainan monyet pegang alat muzik
chumel gila
paling lucu die bagi email edres
hahaha

2)xsure umo bape(lewat 20an kot)
die ni adik pade sorang pelakon pompuan kat malaya nih
kalo sebut korang sure kenal punye jadi baiklah aku xyah bgtau
hihihihi
pandai melukis n pandai menyanyi n aktiviti seni yg lain
tapi aku pon xsure ape masalah utama die sampai masuk ke wad tuh
die banyak bercakap tapi ntah hape die cakap pon aku xtau

3)sorang lagi patient dalam 20an jugak
die ni cam penyenyap sket
suke senyum simpul sorang2 n ade lesung pipit tapi die agak slow ah sket
die tengok aku main karom
then aku borak la ngn die
tanye name sape
"hang jebat"
asal mane?
"kl"
hahahahaha,,hang jebat asal kl
npe masuk cni?
"saje suka2"
umah katne?
"kg baru"
pas2 die tanye aku balik
umah katne
"kg lama"
hahahahaha,,die cakap die nak cari sampai dapat
pastuh die beralih ke kerusi depan aku
tetibe die jatuh kerusi
aku da gelak sakan,,apeda,,,,
"jebat,,nape jatuh krusi?"
nak tau die cakap ape?
"jebat dah jatuh,,jatuh hati,,jatuh cinta,,,"
"padamu,,(sambil tunjuk aku)"
oh my god!!!
ahahahahaha
aku da blushing n da takot da
pastuh aku pon tpaksa la kelentong
"saye da kawen la jebat"
hak hak hak hak
die pon cakap"melepas la aku"
ahahahahahahahahaha
pastuh setiap kali nampak aku,die akan cakap,
"cinta hatiku,pengubat hatiku,penawar rinduku"
kat budak lain xpulak cakap cenggitu
so my fren pon tanye la nape suka aku
jeng jeng jeng
jawannye ialah
"sbb awk macam serius tapi xserius,baik macam xbaik,,haaa,,,macamtuh la,,ssh nak cakap"
ahahahahahahaha
sabo je la
name pon jebat kan
tetibe bersilat dlm wad
aduiyaiiii

tapi kan
most of the patient akan semayang dlm wad walaupon tunggang langgang
berjemaah pulak tuh
bacaan ade betul ade salah
complete,,zohor,asar,magrib n isya'(time aku keje)
orang yang sihat pon semayang xsemayang
orang sakit jiwa plak yang complete smayang 5 waktu
malu kan

n most of the patient yg ade masalah jiwa ni kan
complain depa dapat wahyu la,dapat tongkat nabi musa la,dapat tgk tuhan la,dapat itu ini la
mostly berkaitan agama
mmg la mengarut
tapi mungkin ni 1 petanda
suh manusia ni kembali pada ajaran agama
ye la
setiap kejadian pasti ada hikmahnya kan
mungkin kita yang sihat ni masih buta hati untuk menilai n memahami segalanya
wallahualam

0 Comments: