Assalamualaikum...

=p

eiyarghhhh,,,

Thursday, October 15, 2009



huarghhh
terase nk ngamok pon ye ari ni
smalam aku keje petang
then arini masuk pagi
aduyaiiii
letih
letih
letih


tapi nk wat cemanekn
ini la keje
bkn sng nk cari duit
bukan senang nak membina masa depan

so skang ni aku keje kt wad UN1B
uro/nephro hkl
utk kes2 cam genito urinary
cth:bph,neurogenic bladder,cancer prostate,cancer penis
wad yang agak bz
n staff yang cam hampehhhhhh gilaaaa
nyampahhhhhhhhh

tau nak mengarah je
pastuh cakap nak marah2
time nak suh wat keje pandai plak
"adik student,,,wat ni,,wat tuh,,"
mmg la xkisah pon kalo disuruh wat keje tapi cara tuh biar la betul sket
ini tidak
budi bahasa xdak langsung
mmg bikin gua hangin beb

then aku cam xpuas ati ngn staff kat wad ni
xpaham betol
da tau nak anta patient p sana sini tapi wad bz n xcukup staff,
kol la porter suh porter anta amik
da mmg tugas atendan wat benda tuh
ini x,nak jugak kerah tenaga kami ni
cth:
sorg patient yg obesiti n bed ridden nak p ultrasound
xleh jalan,xleh naik wheelchair
kn tolak ngn katil
ade ke patut die suh kami yg tolak?
da la keje byk,,kalo xde keje ok la
padahal kol je la porter di talian 7***
tapi nak x nak tolak je la kan
melawan kang cakap menderhaka
xwat cakap pemalas plak

uihhhhh,,,
mmg la sakit pinggang aku,,,
kn bli mesin urut ogawa ni
pastuh most of patient pakai tiub kencing
yang mane pas operate tuh besenye wat continuous bladder irigation
so urin + air mmg banyak la
beg urin mmg cpt penuh la
tapi kan
staff kat situ wat buta je kalo urin bag tuh da penuh,kembung cam nak meletop pon
die mmg xkan sentuh kalo student ade
xkan
never
ya allah
aku rase nak lepuk je kpala staff kat c2
gerammmmmmmmm

tapi kan
kadang aku nk naik hangin gak ngn sedara mara patient
letak patient pastuh datang skali skala je
mmg la kami yg patut jaga patient tuh
tapi as seorang anak/abang/kakak xleh ke cam sentuh n wat samting kat dia
or at least sbg human being yg ade ati perasaan
cthnye tukakan pempes ke,lap badan die ke,suap makanan ke
datang melawat pakai ala2 org kaya,mak datin
tapi pempes pon xleh nak beli
nak marah betol aku
pastuh tau mengomen je
itu ini xkena
xnampak ke wad sikit punya bz
patient sikit punye ramai
duduk 3rd class je kot?


n patient pon kadang wat aku hangin
mmg la ko sakit
tapi jgn la nk tunjuk kerek sgt
org da lyn cukup baik
tanya ngn penuh sopan
aku xmintak pon ko cakap time kasih
aku xmintak pon ko puji aku
tapi at least hargai la sket penat lelah n ape yg org wat kat ko
at least think as a human being
treat other as human being
kita ni sama
we all r the same
MANUSIA.HUMAN
ntah la
bukan xikhlas dlm menjalankan tanggungjawab
tapi mmg sifat manusia ni kan
akan rasa marah jugak kalo beri bunga dibalas racun
erkkkk
betul ke peribahasa aku?
hantam sajalah,,
huhuhuu

hadoiiiii
aku kan,,,
kadang jahat tau
ngutuk staff
ngutuk sdara mara patient
kadang terngutuk patient gak
ye la
aku da sedaya upaya bersabo
tapi kadang manusia ni mmg xreti menghargai penat lelah n kesabaran org lain
so sumtimes terkeluar la jugak pekataan kutukan2 tuh(dlm ati je)
huhuhuhu

tapi aku mmg xsabo nk abeskn keje kt wad tuh
esk last day
pastuh cuti 2 ari
balik kg
yahuuuuuuuu

skang aku tgh cuba mengontrol sifat amarah n pemberontak dlm jiwa aku nih
huhuhuhu
tanamkn sifat lemah lembut n chumel ye
sbnarnye da cukup chumel da(pasan!!!)
ekekekeke

0 Comments: