Assalamualaikum...

=p

osce?setel!

Tuesday, November 3, 2009


hehehhee
arini 4hb 11
ade exam osce
ape itu osce?
osce ni 1 exam dimana kita wat prosedur sorang diri dihadapan lecturer atau sister
dalam langsir plak tuh(tapi ade model or pembantu)
soalan?
rahsia
da bukak langsir baru tau
masa?
5minet je

so aku wat osce arini
penuh debaran
xtau
kalo osce je
mesti kecut perut
panik
macam2 perasaan ade
nak muntah pon ye gak
hehehe

so
1st station aku masuk ade prosedur sto(bukak jahitan)
skali tengok atas troli,,banyak gila forcep
ntah,,wat je la,,hehehe

2nd station ialah bagi ubat
tablet lasix 40mg
aku bagi penerangan la sal ubat ni untuk ape
tapi puan yang jage tuh wat muka pelik
abg yg jadi model tu pon wat muka pelik
aku wat salah ke?
ataupon depa mmg spesis yg pelik?
xpaham aku

3rd station
pen and paper
die suh bagi formula intravena perkataan,,then kira pemberian iv mannitol 200mls utk sejam,,jawapan die 67drop la kan?then tindakan n komplikasi mannitol
ok la,,bulih la jawab

4th station
eye swabbing n eye drop
heeeee
ok
bulih wat sbb 3minggu dok wad mata


5th station
ni aku rase nak nages
rase nak menitik air mata
sekali selak langsir
hoh
insert cbd(tiub kencing)
tengok puan plak
alamakkkkkkk
cik sow
adusssss
"xpe xpe xpe,,rilek rilek,,anggap cik sow tuh piece of meat"kate aku dalam hati,,
hahhaha
bl aku nak wat cucian tuh,cik sow datang dekat,,tengok dekat2
ahahahha
mau xmenggeletar tangan aku ni
ntah la bape markah aku dapat
sesunggunye aku redho ngn station ke 5 ni

then masuk ke station ke 6
baringan c shaped
heeeee
yg ni aku suka
sbb dulu aku penah jadi model baringan ni
so pengalaman jadi model tuh membantu aku la
yeahhh ^_^v

last station is pendidikan kesihatan
memula aku bajet masuk nasihat utk febrile fits
tapi,,,kuar penjagaan kaki
aik
sem lps da kuar soalan ni
kuar lagi sem ni
xkisah la
janji dapt jawab ye


kesimpulan osce arini
ermmmm
overall ok
cume station cik sow n ubat lasix tuh je aku xyakin n aku berserah je la
huhuhuhu


pas exam ape lagi kan
kite enjoy la
memandangkan exam teori aku start isnin depan
jadi hari ni kite p tengok wayang kat midvelli ye kawan2
hehehhe
juliza,husna,yatot,jom kite gerak skang jugak
yeahhhh!!!

0 Comments: