Assalamualaikum...

=p

uh malam

Friday, August 7, 2009

nape ntah
da pukul 358am
tapi aku xleh nak lelap mate lagik
golek kiri kanan
mate xmau lelap
sesak nafas aku macamni,,,

dengar lagu,,siaran radio di bilik aku xbrapa clear,,tapi masih ada bunyi so layankan aje(ulu sgt ke sg buloh ni??atau bilik aku terlindung dari pancaran antena hiburan??)
laptop aku?senyap sunyi tanpa suara,,,rosak sound system
nak baiki tapi entah bila
kekurangan bajet,,
aku baru membayar duit buku yg berharga ratusan ringgit
buku skolah xpe mahal pon,,mmg stendet mahal,,,sabo je la
then aku sedang menyimpan duit nak bayar baki lesen keta,,,
lambat betul aku amik lesen,,ketinggalan beberapa tahun dr kawan2 sebaya aku,,
mungkin aku patut wat bisnes,,
tapi bisnes ape ya?
jual kain?
kupas bawang?
cuci ayam?
aku kena berfikir dengan mendalam mengenai bisnes yang patut aku buat
-_- <<< wajah sedang berfikir dengan serius(atau aku sedang tido??)
hahahahaha

mata,,kenapa xmahu lelap lagi,,
jam da lebih 4am


ok,,mari kita cari 1 topik
memandangkan aku baru dapat email invite ke
Event: TEATER KOMPILASI VOLUME II
"Tema: HOME"
What: Performance
Host: Rumah Anak Teater (RAT)
Start Time: Tuesday, August 11 at 8:30pm
End Time: Sunday, August 16 at 8:30pm
Where: Stor TEATER, Dewan Bahasa dan Pustaka
pementasan teater di dewan bahasa sepanjang minggu ni,
aku nak pegi,,i want 2 go so bad,,,
sapo nak teman aku???


jadi aku nak kongsi cerita tentang seni,,
aku adalah insan seni,,
tapi,,
aku xpandai berpuisi puitis madah pujangga(kena bertapa bawah air terjun)
aku xada langsung bakat menyanyi-zero!aku xboleh carry a tune dengan betul pon,,kl akan banjir kilat kalo aku menyanyi,,
melukis??orang lidi boleh la,,membuat garisan lurus menggunakan pembaris?tetap senget
menari??boleh tahan tapi xmengagumkan,,hanya tarian tradisional(badan masih keras kematu,kejung)
berlakon@berteater?? zahiril adzim terer bab ni(finally aku mention name this famous amous fella,,,hahahahhaha)
mencipta lagu@lirik??god,aku xtahu 1 code muzik pun!
then??how can i be seorang insan seni??
well,kehidupan itu sendiri adalah seni
bagaimana kita mencorakkan n mewarnakan sebuah lukisan kehidupan
jadi aku percaya setiap manusia adalah artist!!!




lukisan aku,,cikgu mungkin akan bagi fail atau D-
hahahaha



ni plak famous amous fella-zahiril adzim yg aku sukai,,heheh

sebut tentang puisi,,
aku suka puisi yg dicipta n didendangkan oleh fynn jamal
cinta disampahkan

a fella tepek bideo ni kat maispes aku tahun lepas kot
mase tuh aku sedang mengalami kekecewaan(ewahhhh)haahahaha
then aku amik lirik die n tepek kat board studi aku
betapa aku menyukai lirik2 n cara beliau mendendangkan puisi ni
rintihan hati seorang gadis
uwahhhhhhh,,
ntah bila aku blh p rantai event ni,,
sapo nak teman aku??
(aku adalah insan kesepian tiada berteman,,,hahahahahahha)


dulu aku penah mencuba mencipta puisi2
bila time tengah frust bercinta
perasaan yang xtenteram tuh membuatkan aku menulis begitu lancar
tapi aku xpenah tunjuk
aku malu,,puisi aku ntahhapahapa
(aku kan seorang yang pemalu)
hahahahaha
jadi biarlah aku simpan saja puisi2 tersebut
menjadi lambang kenangan aku dan dia,,,,
"kusimpan kenangan cinta bersamamu,,kupadam impian biar menjadi debu"
hahahaha,,tetiba terkeluar lirik lagu zaiton sameon-menadah impian(ade lagu skali ye mcm cite hindustan)
uwahhhhhh(tetibe rase feeling nak nages pagi2 buta ni)
hahaha,,,


u r what u eat
penah dengar x ayat ni?
aku agak cerewet lagi fussy bab makan
heheh,,entah,,
aku xsuka ikan,aku xsuka sayur,aku xsuka kopi,aku xsuka nescafe,aku xmakan mee goreng
heheh
xsusah membela aku sebab jimat la,,xyah beli benda2 ni,,
hahahhaha
so skang ni aku mengalami masalah anemia yang sederhana
uhhh,,,anemia n kurang vitamin(menyebabkan low libido,,,wahahahhahahaa)
aku ade 1 cite untuk dikongsi berkaitan dengan makanan
tapi pembaca jangan marah aku atau saman aku atau membenci aku
aku hanya menyampaikan apa yang telah disampaikan oleh lect aku,,


sardin,,,yummy,delicious sehingga menjilat jari
sos yang merah,masam2 tomato,berkilat sardin tuh,,
uuuu sedap,,
tapi cemane boley berkilat n kental??
minyak ke?
no
mentega ke?
no
tepung jagung ke?
no
lendir katak ke?
yes
whatttttt??????
lendir katak??????????
(yuckssss,,puke puke puke,gag gag gag,,vomit until u die)
korang suka makan sardin??
well,,better think twice
(true story bl ade fella p kilang sardin,,xtau la jenama ape,,dirahsiakan,,)
jawapan aku pada cerita ni:"aku mmg xsuka makan ikan"


tetiba otak aku tepu
xde topik nak ditulis
tapi mata aku masih belum mengantuk
jam sudah 459am
perlukah aku ambil ubat tidur??
atau mengira kambeng biri biri?
atau membaca buku sejarah?
atau memandang skrin laptop dan menambahkan lagi kuasa power kanta spekmata aku ni??
power renjes merah betol mata aku malam ni


huarghhhhhhhh
bila nak tido ni,,,,,,

0 Comments: